inte nog med det, jag kan ljuga också.

okej, nu vet jag. nu vet jag om ensamhet och ledsenhet. jag måste bära den. jag vet att det är på grund av en sorgecocktail: separationsångest, ett avslut, en början, en förestående förändring som smärtar lika mycket som den exalterar, den tillfälliga förlusten av en vän, det hårda tomrummet denne efterlämnade, det som svider i halsen och river i lungorna, den fysiska nedsattheten.

[…]

jag undrar om man kan välja. […] havet är ändå blått och vågorna slår ännu mot stranden. jag påminner mig själv: det finns ingen anledning att vara rädd. det räcker med att finnas till.

jag undrar hur nära jag är.

2 thoughts on “inte nog med det, jag kan ljuga också.

Kommentera

