behov: kött och blod.

en vän till mig skrev ett blogginlägg om vänskap; huruvida det är en produkt av evolutionen, om det alltid har funnits och om det alltid kommer att finnas? om det är så att vi behöver vänner för att få hjälp, vad händer när de materialistiska tingen kan göra allt åt oss?

måhända kommer praktiska problem helt och hållet kunna lösas med hjälp utav tekniska ting, men jag tror aldrig att de kan ersätta mänskliga människor, med känslor, tankar, kroppsvärme. Ting av kött och blod. I alla fall hoppas jag inte det. jag hoppas att vi inte sätter signaturen på den varianten av vår egen undergång.

just nu kan jag säga att jag själv är ett levande bevis på människors behov av människor.

den kan mycket, men jag kan inte prata med min iPhone. inte ens om jag tar av skyddsplasten.

Kommentera

