matinébesök.

idag gick jag på matiné – teaterföreställningen ”RESAN” som sattes upp av sällskapet Teater Laika på Lilla Teatern i Lund. föreställningen handlar om sex handikappade kvinnor, alla invandrade i sverige, och deras livskamper. det var lärorikt och inspirerande, och inte minst perspektivgivande. efteråt fick de som ville vara med i ett samtal rörande upplevelser och tankar kring pjäsen, vilket också var intressant. men 1 timme räcker knappast för att på djupet diskutera migrationspolitik och livsöden.

jag kom och gick själv.  på kvällen hade molnen skingrats och en kylig kvällssol hade tagit vid. vi går mot höst. alla intryck var lite skarpare, lite klarare i ljuset av solen, och av kvällens teaterupplevelse.

jag är så glad och tacksam att jag är jag och att jag får, kan och har möjlighet att leva på det sättet jag lever på. livet fångas och reflekteras i konsten och alla borde se den här föreställningen.

2 thoughts on “matinébesök.

Kommentera

