darwinism. underkastelse.

jag har med stort intresse sett två avsnitt av den fantastiska serien ”darwins laddade idé”, ledd av richard dawkins.

det är som att höra någon läsa upp en sammanfattning av senaste tidens tankar och funderingar hos mig. det de formulerar har jag själv sökt att formulera, och vad underbart att höra någon annan formulera det så väl; just det jag själv nog, ju mer jag lär mig om det, kommer att komma att vördnadsfullt dyrka.

”(…) Och ju mer vi upptäcker, desto trivialare verkar våra små privata övertygelser vara.”

Richard Dawkins.

den här serien borde vara obligatorisk för alla av vår art.

http://svtplay.se/v/2496680/darwins_laddade_ide/del_3_av_3?cb,a1364145,1,f,-1/pb,a1364142,1,f,-1/pl,v,,2491728/sb,p162537,1,f,-1

darwinismen, vetenskapen, urlakar inte hoppet;  de ger det vi kallar hopp näring, detger livet syfte och mening.

tack.

Kommentera

