förflyttad.

idag tog jag än en gång alla lådor och påsar och väskor, stuvade in dem i en bil, satte mig i passagerarsätet och lutade huvudet mot nackstödet medan den ömma modern tryckte gasen i botten på sin tappra bil.

det är stort och vitt och ljust och jag har balkong och en eldstad som inte fungerar och ett fikusträd och en liten palm och en fruktansvärd soffa och en underbar skärm.

och nu är jag här.

efter rundtur och rundgång ramlade mamma och jag ihop i en liten hög på den fruktansvärda soffan, blundade och pratade lite om livet.

har ärendat hela dagen och mitt huvud är trött. (och ja, jag hittar på nya ord när jag känner för det.)

imorgon ska vi äta frukost på kafé. fint. solen lyser alltid bakom molnen.

 

 

Kommentera

